Підсумки та висновки майстер-класу з базових навичок самопрезентації, що пройшов у рамках конкурсу «СтратегіЯ» 07.02.2013

З навичками самопрезентації учасників майстер-класу, що пройшов 6 лютого 2013 в Київському Ліцеї інформаційних технологій № 79, знайомили на прикладі процесу пошуку роботи і проходження співбесіди.


Досвідчений тренер Марина Щервяніна, керівник Центру Бізнес-Навчання компанії Golden Staff, поділилася із слухачами секретом того, як отримати гідну роботу, навіть якщо у вас ще немає ані вищої освіти, ані досвіду.

Після привітань від директора Ліцею № 79 Ганни Ломаковської і директора Фонду «Освітні ініціативи» Надії Омельченко послідкувала легка фізична розминка, в ході якої заодно з’ясували, що пошук роботи починається з визначення мети. Важливий момент, на який тренер звернула увагу аудиторії, – це те, що протягом життя мета може мінятися, і це – абсолютно нормально. Чим більше ми дізнаємося про себе, про світ, про людей і сфери діяльності, тим більше розширюється наше сприйняття, і відкриваються нові горизонти, до яких захочеться коли-небудь дістатися.

«Розуміючи, куди врешті ми хочемо прийти, з’ясовуємо сфери інтересів, для чого згадуємо, які подобаються дисципліни, види діяльності, що любимо робити найбільше і від чого нас просто за вуха ні відтягнеш, – повідомила Марина Щервяніна. – Отримавши такий набір, намагаємося співвіднести його з якою-небудь спеціальністю і обираємо професію. Але і на цьому наші ментальні вишукування не закінчуються. Наступний крок – зрозуміти, чого нам не вистачає для того, щоб отримати роботу своєї мрії. Можливо, потрібні додаткові знання, які можна одержати на курсах, тренінгах, шляхом самоосвіти».

Отже, мета зрозуміла і співвіднесена з нашими можливостями. Надійшла черга підготувати резюме. Марина навела докладний план складання резюме та дала декілька порад про те, як підкреслити свої достоїнства.

«Якщо у вас ще немає досвіду роботи, і вам нічим похвалитися на професійній ниві, лаконічно опишіть в резюме свої шкільні ініціативи, участь у конкурсах, олімпіадах, громадському житті, інакше кажучи, те, що характеризує вас як активну особистість, що чогось прагне».

Тренер також привела типові, здавалося б, дрібні помилки, які часто допускають кандидати при підготовці резюме. Однак ці, як висловилася Марина, «штришечки» псують загальну картинку сприйняття людини і можуть зіграти не на користь кандидата.

А саме, адреса електронної пошти повинна бути достатньо формальною, а не пупсік29 @ mail . ru. Аналогічно – з назвою самого файлу резюме: найкраще просто написати прізвище та ім’я без дати та іншого. Супровідний лист повинен бути лаконічним, містити вітання, інформацію про те, на яку позицію ви претендуєте, прохання розглянути резюме, і контакти. У самому резюме важливо описати не просто те, що ви виконували раніше, але й те, до яких результатів це призвело. Наприклад, компанія «Дружба», промоутер – навчився спілкуватися з людьми. Можна розповісти про ваші хобі, якщо вони можуть сприйматися як такі, що дозволять вам краще справлятися з вашими посадовими обов’язками. Також важливо вказувати бажаний рівень заробітної плати.

Після того, як резюме складене, переходимо до самого пошуку роботи. Існують різні способи, такі як:

  • знайомі і друзі;
  • Інтернет, де можна як розміщувати своє резюме в базах, так і переглядати вакансії;
  • адресні розсилки по компаніях, які вас цікавлять.

Перш ніж відправлятися на співбесіду, необхідно гарненько підготуватися. Дізнайтеся більше про компанію, в яку вас запросили, подбайте про зовнішній вигляд: він повинен бути офіційним, проведіть міні-репетицію того, що ви будете розповідати про себе, підготуйтеся морально – налаштуйтеся на те, що навіть у разі невдачі ви отримаєте цінний досвід, з’ясуйте, як дістатися до місця призначення.

Під час співбесіди поводьтеся спокійно. Займіть комфортну зручну позу, говоріть відкрито, лаконічно – в дієсловах закінченої дії, підкреслюйте ваші сильні сторони. Намагайтеся уникати слів-паразитів, сленгу, американізмів. Жестикулюйте, але в міру, підкріплюючи те, що говорите. Розставляйте акценти за допомогою пауз, інтонації і тих же жестів.

На закінчення Марина Щервяніна навела кілька засобів боротьби зі стресом і нервозністю. Наприклад, можна зробити дихальну гімнастику, дати невелике фізичне навантаження, постаратися переключитися на іншу тему і т.д.

Побажавши один одному удачі, озброївшись новими знаннями, натхненні учасники майстер-класу вирушили підкоряти свої особисті вершини успіху!